Wednesday, May 13, 2009

Surah Al-Ahqaaf, Juz 26, Ayat 15

Seorang sahabat telah memberikan mama 1 doa khas buat ibu mengandung... Doa ni mama ingin berkongsi bersama teman2 yang mengandung di luar sana @ ibu yg bakal mengandung... Surah ini adalah dari Surah Al-Ahqaaf, Juzuk ke 26, Ayat 15..

Marilah kita sama-sama menghayati maksudnya dan mengamalkannya untuk kesejahteraan keluarga untuk mendapat zuriat yang berkualiti serta beramal soleh..

Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung susah payah dan telah melahirkannya dengan menanggung susah payah. Sedang tempoh mengandungnya beserta dengan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa 30 bulan. Setelah ia besar sampai ke peringkat dewasa dengan sempurna kekuatannya dan sampai ke peringkat umur 40 tahun, berdoalah ia dengan berkata :

" Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur aku minatMu yang Engkau kurniakan, kepadaku dan kepada ibubapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal salih yang Engkau redhai dan jadikanlah sifat-sifat dan kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadaMu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk dan patut kepadaMu)"

Amin Ya Rabbal A'lamin

0 comments: