Thursday, November 29, 2012

My S.. S.. S..


Mood x dak sguh nk update blog bt masa la ni...... padahal bnyk benda sgt nk update... semua dok hanging dlm draft aja.... so dr terbengkalai sja.. baik saya upload gambaq bebudak ber3 ni... hilang stress...
sayang semua...........


Monday, October 8, 2012

Ronda Penang

6 Oct - Mr Abah ada kursus di Perai, so dia bawa la km semua sekali ikut dia.... dia kata sja ja dia kursus.. kul 6.30 pg km dh gerak ke Penang, kursus start 8.30 pg.. nk breakfast la... nk jammed pa lagi... so km smp  8.00 pg... sempat lg km breakfast... anak2 still tdoq.... kul 10 br pakat bangun, lepak dlm keta sat... kul 11 dh habis... yeahhh.... time g jalan.... ronda sana sini... mula2 cadang nk p umah kak ipar di Bkt Gedung tp dia ada game bowling kt Sunshine, p sana sat tgk dia..... pastu mkn Mcd kt situ..... sgah solat jap.... br gerak  g Batu Feringghi... sja nk lepak tepi pantai..... tp keadaan tak mengizinkan panas Ya Rabbi..... 

Pastu teringat Taman Rimba Teluk Bahang.... bestnya.... syok ayaq jernih... teringinnya nk mandi.. tp x blh g sbb sejuk... lg pun sapa nk jg Mia.. budak2 ni pantang tgk ayaq... apa lg.... tp Syamil kali ni x bapa nk teruja plak... rupanya dia nk demam... siap berhingus... Syamim aja la mandi..... Apa pun seronok sgt blh g jalan sekian lama mama berpantang.... lg pun start 7 Oct mama dh kena masuk KERJA.... TIDAKKK!!!!!




Wednesday, October 3, 2012

61 Y.O ~ 1 Oct


MAK, 
You’ve helped me enrich my life with your love, care, guidance and support!!!
You’re not just my MOM
But my best friend too!!
Thanks for everyting….

& a very HAPPY BIRTHDAY to You!!!
I Love You!!


Hanya ini yang termampu tuk bg hadiah kt mak... tu pun share dgn siblings.... janji mak happy....
Sayang MAK selamanya....



Wednesday, September 26, 2012

Baby Syamia dh 2 bulan


Sekejap ja masa berlalu... Syamia dh pun 2 bln lebih... 9 Okt ni dh 3 bulan dia... hai anak mama... semoga membesar bagai johan lah yer... semoga cepat sembuh.. tak payah lg kita g check up dgn pakar.... si kecik ni x nak berenggang lansung dgn mama.. cemana nk tgai p keja nih.. masa dh suntuk... dia tau ja haba badan org lain yg pegang dia.... haishhh.... cemana nk buat nih????






Monday, September 24, 2012

Mommy of 3... hehehehe

Salam olls... lama betoi x berblogging... mmmm kebizian dgn kiddos sesangat... baru tau betapa bznya bila beranak 3... tambahan plak kali ni dh start dok sndiri di rumah baru... tanpa bantuan mak atau adik2... hehehhe....ni kira blum start keja g.. masih bercuti till 7 Ock... bangun pepagi sedia breakfast, masak tgh, minum ptg.. mkn malam plak Mr Abah yg buatkan termasuklah cuci baju & iron baju.... sbb mlm saya akan  jd cikgu sek.... seronok rupanya jd surirumah...... 

Tak lama dh nk msuk off... x smp 2 mggu ja lagi.. still mencari pengasuh... klu dh smp time nk kena keja... kena jg la hantar dekat mak dlu...nasib la rumah dekat sja... tp kesian kt mak nk p mengaji waktu ptg... terpaksala dok usung baby dlm stroller plak... kena cr pengasuh yg betoi2 elok... bkn pa Syamia ni kena jd lain skit dr yg lain.... kena mkn ubat hari2... sbb dia ad masalah kalsium.... paru2 dh ok, jantung pun dh ok...

Kali ni plak saya dh berazam akan fully BF.... berjaya smp takat la ni tanpa FM.... dh perah simpan dlm freeze tuk bekalan kelak... moga2 usaha saya berjaya kali ni... dh la last baby.... kena usaha betoi2... lepas ni mest rindu sgt nk minta bb BF.... apa blh buat... Allah dh takdirkan hanya ada 3 anak sja... saya kena terima... kena redha.... apapun syukur pdMu Ya Allah kerna kurniakan 2 putera dan 1 puteri utk keluarga saya.....



Wednesday, August 8, 2012

Tak tahan..... adussss

Sepanjang Ramadhan ni.. rasa stress pun ada... hahahah kan apa stress tgk bnyk juadah berbuka.... mak aihh jgn la masak sedap2... terliur org tgk..... tp apa pun itu hanya propa..... biasa lah dh kena pantang... pantang aja la kan... dr 1st day puasa smp hari ke 10 berpuasa, km anak beranak dok di rumah mak aja... tp start hr ke 11 km dh balik ke rumah km..... saya dh kuat skit utk masak2 kt Mr Abah & Syamim... bgun sahur walau saya still x blh berpuasa.... tp semangat tu ada... ya la sbg isteri itu la tgungjawab kita kan...

tahniah anak mama.... smp hr ni cool ja... tak nampak letih @ penat bila berpuasa... cuma bila blik sek jam 5 asyik tnya lambat lg ka mama??? itu ja.... tgk TV smbil baring ok la..... masa Syamim umur 6 thn dia dh berpuasa penuh... Alhamdulillah.. mama bangga dgn awak sayang..... bila Syamil mkn depan dia pun.. dia dh x kisah... buat derk aja... kot la nk kata sedapnya adik mkn ka apa ka...... ok la.. semoga anak mama berjaya habiskan puasa utk tahun ini OK....

Sedih bila tgk juadah tak habis atas meja.... Mr Abah & Syamim mkn x berulang.. pas berbuka sahur plak br nk makan... adoiii saya ni plak x blh tgk makanan belambk mcm tuh..... tp x blh nk makan..... bih tu cemana.... dlm tong sampah la jawabnya.... sayang sungguh..... bazir aja....

Walau x puasa tp persiapan hr raya masih tak dilupa... ya la sbg mama mesti la kita nk anak2 beraya sakan.. mcm kita budak2 dlu... tambah thn ni ada si tecit Mia.... aduh bahagia......... baju abg2 dia dh settle... tgai si tecit ni aja... tp setakat hadiah yg dia dpt.. dh banyak baju..... pas raya la plak br beli lain... pakai aja mana yg ada... nnt bazir plak... 1 lg takut nnt dh x padan.. sbb bnyk hadiah yg dpt saiz NB... dan yg penting PINKY... hehehehe.................

Lately ni saya semestinya bz dgn samperit.... Esok plak dh kena hantaq Peladang Mart, mana dgn tempahan rakan2 30% lg x siap.... bnyk lg kwn2 nk order.. minta maaf ya.. takut x sempat lebih baik saya ckp tak mau terima tempahan... takut nnt kwn2 salahkan saya plak......

Semoga raya tahun ni lebih bermakna dr thn2 yg lalu...............

Wassalam...........