Wednesday, August 8, 2012

Tak tahan..... adussss

Sepanjang Ramadhan ni.. rasa stress pun ada... hahahah kan apa stress tgk bnyk juadah berbuka.... mak aihh jgn la masak sedap2... terliur org tgk..... tp apa pun itu hanya propa..... biasa lah dh kena pantang... pantang aja la kan... dr 1st day puasa smp hari ke 10 berpuasa, km anak beranak dok di rumah mak aja... tp start hr ke 11 km dh balik ke rumah km..... saya dh kuat skit utk masak2 kt Mr Abah & Syamim... bgun sahur walau saya still x blh berpuasa.... tp semangat tu ada... ya la sbg isteri itu la tgungjawab kita kan...

tahniah anak mama.... smp hr ni cool ja... tak nampak letih @ penat bila berpuasa... cuma bila blik sek jam 5 asyik tnya lambat lg ka mama??? itu ja.... tgk TV smbil baring ok la..... masa Syamim umur 6 thn dia dh berpuasa penuh... Alhamdulillah.. mama bangga dgn awak sayang..... bila Syamil mkn depan dia pun.. dia dh x kisah... buat derk aja... kot la nk kata sedapnya adik mkn ka apa ka...... ok la.. semoga anak mama berjaya habiskan puasa utk tahun ini OK....

Sedih bila tgk juadah tak habis atas meja.... Mr Abah & Syamim mkn x berulang.. pas berbuka sahur plak br nk makan... adoiii saya ni plak x blh tgk makanan belambk mcm tuh..... tp x blh nk makan..... bih tu cemana.... dlm tong sampah la jawabnya.... sayang sungguh..... bazir aja....

Walau x puasa tp persiapan hr raya masih tak dilupa... ya la sbg mama mesti la kita nk anak2 beraya sakan.. mcm kita budak2 dlu... tambah thn ni ada si tecit Mia.... aduh bahagia......... baju abg2 dia dh settle... tgai si tecit ni aja... tp setakat hadiah yg dia dpt.. dh banyak baju..... pas raya la plak br beli lain... pakai aja mana yg ada... nnt bazir plak... 1 lg takut nnt dh x padan.. sbb bnyk hadiah yg dpt saiz NB... dan yg penting PINKY... hehehehe.................

Lately ni saya semestinya bz dgn samperit.... Esok plak dh kena hantaq Peladang Mart, mana dgn tempahan rakan2 30% lg x siap.... bnyk lg kwn2 nk order.. minta maaf ya.. takut x sempat lebih baik saya ckp tak mau terima tempahan... takut nnt kwn2 salahkan saya plak......

Semoga raya tahun ni lebih bermakna dr thn2 yg lalu...............

Wassalam...........




2 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

kami berbuka beli 2 jenis kuih jer ..mkn nasi time sahur simple .. nak elakkan pembaziran ;-)

fham5579 said...

kami penah juga pantang masa bln posa...kdg2 rasa nk reyau tgk org berbuka mkn mcm2 yg sedap2,.... kita makan pa ja....
irfan tggl byk hr gk dh ni...dia kan style blh dok diam...sepak bola serupa tu...srh tido dia xmau...tgk tv pn kureng...pastu dia letihla...gerammmm