Monday, April 13, 2009

Syamim demam

Dah bnyk bulan anak mama ni x demam rasanya.. tetiba dia demam hari Khamis lepas 9 April... pg tu dia ceria sgt cikgu dia kata.. ptg tu trus x aktif & slow sja pergerakan dia kt sek... cikgu nasihat soh dia tdoq ja.. ptg kul 5.15 ptg mama p amik dia.. trus mai peluk mama.. terharu betoi la..
Syamim : Mama jom p klinik jumpa doktor... Syamim x larat niii....
Mama : Ok2.. jom kita p trus naih... Mim sok elok2 k.. mama nk bawa keta.. Mim tdoq kt belakang tau..

Mama pun trus la bawa kereta smpi Klinik Mutiara, Jitra... klinik yg sllu km bawa syamim p sedit gas dlu... Minta2 la dia x yah sedut kali ni... dh 2 kali km x klinik tu dia x yah sedut gas... lega la kan... Mama kol abah soh abah daftar nama Syamim.. sbb MyKid Syamim ad kt abah... Smp sana abah dh tggu km.. Syamim dh x senag duduk.. dia kata dia letih.. risau betoi la sementara nk tggu giliran km tiba...

Masuk ja dlm doktor kata dia x dak pa.. x payah sedut gas... Alhamdulillah.. lega rasanya.. Cuma kahak dia ja bnyk... Doktor bagi ubat cair kahak kat dia.. ubat demam, selsema & batuk... Sllunya ad penambahan ubat iaitu ubat paru2 @ penat.. sekali ni doktor kata x payah mkn ubat tu... Mama & abah senyum ja.. rasa lega skit..

Blik rumah mkn ubat syamim trus tdoq... bgun ja mlm tu dlm kul 9 mlm dia trus lapaq... mama plak x masa sbb km beli KFC sja... last2 dia hentam nugget smp 9 ketul sekaligus... ayam seketul.. coselow 1 bekas kecil.. hehehe Anak mama ni klu bab makn x ssh hati.. demam pun dia hentam ja mkn...

Jumaat & Sabtu dia dh mcm ok sja... ahad kemarin badan panas blik... ptg kemarin dok lembik g kt sek... blik rumah ja dia muntah kahak bnyk sgt... mama baru teringat sejak dia mkn ubat kahak tu dia x muntah2 lg.. ptt la dia muntah kan... pas muntah dia rasa... mama lega la... mim dh muntah.. mama rasa lega anak dh baik dr demam...

7 comments:

Diamilikku said...

oowhh aku cukup risau kalau anak dema...tak tau pasai pa...kalau lah boleh transfer sakit depa kat kita kan..tak sampai hati tgk depa sakit

Mrs SM said...

tu la... syamim ni dh la ad penat hg tau... dr kecik asyik dok kena p sedut gas ja.. tuhan sja yg tau perasaan aku ni..

TiNiE said...

sue, kaktinie rasa musim budak demam la. pasai anak² kaktinie silih berganti demam. cuba bayangkan 4 org!!! heheh alhamdulillah, kita tangani pepelan la kan..

Naddiea said...

ala sue siannyer syamim.insyaallah sihat nanti tu.sue,hang bagi anak hang makan scott emulsion(minyak ikan)yg putih.insyaallah anak akan sihat.hayyan la ni aku dok bagi makan tu la.alhamdulillah sihat.la ni dia dok mintak nk makan.

take care nooo..jgn stress2 okay.

ladylikeme said...

ermm...firas pun demam ari tue..tapi dah lega dahh

Mrs SM said...

tu la kan.. musim budak demam... org tua pun demam jg ni.. si hubby plak yg kena jangkit ni... adoi...

麻辣鴨血Maggie said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社