Thursday, October 21, 2010

Back Dated Story 1 ~ @Pahang

Hihihihi dah nk msuk raya haji dh baru nk update bab2 Raya Puasa lepas... x pa kot no... walau basi dh pun.. layan aja la....

Kali ni mmg teruja sgt sbb dapat beraya bersama satu2nya nenda tersayang di Pekan, Pahang..... Last raya situ 4 thn lepas...tp km ttp pulang thn2 berikutnya cuma bukan pd suasana hr raya la kan...walau bagaimana pun ttp rasa sedih, adinda tersayang SHAHRIL aka EIN tak dpt pulang bersama kerana x dapt cuti panjang... maklumlah br kerja kan.... km konvoi 2 buah keta aja la... (KBT 4121 & KBT 7121)... kereta KW121 & KCC 8121 dok diam2 dlm garaj k.... KCJ9121 kena bawa msuk dlm rumah la.... yg tu tayar 2 ja senang org usung satg... huhuhuhu (ceh ceh sebenarnya nk ciwi tunjuk trade mark famili 121 itu.....)

Bila sampai kt kg... pakcik dah siap perap daging & ayam tuk buat sate pd hr raya.... daging 10kg, ayam 10 ekor... bayangkan berapa ribi riban cucuk sate kan..... sguh enak bangat..... sari sebelum raya km ramai cucuk sate... lengah jg la tgn2, ish brapa ribu cucuk pun x tau la....


Mlm raya km dh rasmi 200 cucuk.... wah sedap la pakcik... tiap2 thn pakcik mmg amik tempahan buat sate disitu... tp thn ni dia x mau amik tempahan langsung... sbb anak2 buah dia dr Kedah nk mkn sate dia.... sguh terharu la pkcik..

Esoknya km beraya & bersalaman bersama Nenda... Actually pakcik sekeluarga tinggal di rumah nenda kami.... amanat dari abgnya (ayahku itu) selaku anak lelaki sulong utk menjaga bonda mereka seteleh pemergian arwah Tok Ayah 5 thn lepas.. Al-Fatihah.... Semua pergi solat Hari Raya... tgallah saya, syamim, syamil, makcik & nenda di rumah.. pas minum pg kami pose maut & gerak ke kubur arwah beramai2.... jalan sakan rumah sedara di Pekah... bayangkan ayah saya 9 beradik.. dia aja di Kedah yg lain2 semua disitu.. jenuh atoq rumah.... smp mlm....


Hari ke2 jalan sakan ke Kuantan, pergi ke semua rumah sanak saudara yg ada... malamnya pula pergi main bowling....8 lane family km saja... bestnya............. bnyk g antiviti yg km buat masa 1 minggu di kampung... g mancing & sebagainya.....

3 comments:

iEtaFAkyR@ said...

wei mana ci ghaya2 main bowlinggggggggggggggggggggggggg. aku time ghaya ke-1 baru nk beronggeng balik kedah. hihihihi... sakan cik su beraya!

Naddiea said...

waah time raya main boling??best2!!aku ni raya ka x raya ka sama ja.boling dh lama pencen.anak ramai la katakan..x cukup tangan nk pegang.heheeh...nasib baik anak2 hang ok.

Sue a.k.a Mrs SM said...

ieta,
sja layan2 ngan sepupu sepapat.. semua geng... pak2 menakan pun sporting habis...

nad,
hg tgk la anak aku siap merangkak merata... blik kg x bawa la walker sbb bonet dh penuh ngan beg baju... tp x pa... adik2 aku ramai yg blh giliaq2 mengasuh.....