Sunday, April 10, 2011

Congratulations dear......



Syukur pada Ilahi... 10-03-11 hingga 10-04-11 genap 1 bulan (31 hr) Mr M telah stop smoking.... Mungkin ad hikmah masa dia sakit2 hr tu.... bukan nk minta dia sakit.... tp sekurangnya bila dia sakit mcm hr tu dia terus takut & blh pikir natijah merokok ini.... Doktor pun sarankan minta dia stop smoking demi kesihatan kan.... Sblm ni dia guna E-Cigarette, tp x brapa berkesan.. Mr M kata x sedap... hahahah mcm2 la....


Lepas doktor nasihatkan dia, terkejut juga bila dia stop mengejut. Risau keadaan dia.... At least slow2 dlu.... dia x nak.. dia dh x berani, so on the spot dia stop. Minggu 1st demam teruk tak bangun juga.... lepas tu okla... Bila dh ok... mulut plak x berenti berenti mengunyah.... hehehehe asyik nk makan aja.... Hai.. macam2 no.... tp x pa... janji dia dh mau berenti.. demi kesihatan, masa depan & anak2.... hampir 15 tahun berkecimpung di dalam arena ini... so bad.... la baru dia rasa tenang & selesa... duit pun tak kurangkan.. sbb dlu setiap hari RM10 melayang tuk tu aja.......


Apa2 pun syukur padaMu Ya Allah, aku tahu setiap kejadian yang terjadi pasti ada hikmah... AMIN....

(Gambar diambil dr Google Image)

8 comments:

aku eta said...

wah mr m....tahniah...weh su cer bagi idea sket macam mana nak berenti makan...aku sentiasa berselera nak makan... :)

Diamilikku said...

hubby aku tak merokok..tapi aku tau cabaran menanti di depan..aku ada anak teruna dan aku harap di mewarisi papa dia tak merokok...

SM79 said...

eta :
TQ2... hahahaha cemana ak nk cerita... aku pun selera mkn jugak... (",)

sone :
syiok la dia x smoking.. org sukan sama kan... laki ak mmg akan pantau la anak2 nnt... sbb dia dh tau natijahnya.. dh la dua2 hero... mintak simpang la...

fham5579 said...

lepas ni badan dia akan naik..gemuks skitla...tp takpa dia kurus n tggi gemuk skit lebih elok kan.....selamat jamu dia makan si isteri yer...hihihi
& syabas inpektor shahab to en shahrul

iEtaFAkyR@ said...

wah hebat hebat! baguiihhh. mmg ada hikmahnya bila sakit. laki aku ni tk tau la bila nak insaf. aku ni dok tunggu ja FATWA RASMI keluar kata HARAM mmg confirm dia brenti kot. susah kalo dh addict. mencik tau. haiiisshh!

SM79 said...

hanim :
tu la br 1 bln stop dh mkn bnyk.. heheheh... x pa la janji x hisap dh kan... insyallah akan disediakan pelbagai juadah utk suami tersayang..... huhuhuhu

ieta :
tu la no dengaq khabaq2 angin ja kata HARAM tp x kluaq fatwa apa2 lg... insyaallah nnt dia stop la kot... sama2 berdoa

Norazam said...

Salam Sejahtera.Pertama sekali,TERIMA KASIH kerana follow laman saya.Saya juga sudah mengfollow laman ini.Pasal rokok,tahniah M dah berhenti.Sata jugak yang tak mampu berhenti.Dari bangku sekolah lagi.Tapi,cek up selalu.Ada pula,pihak yang kata jangan berhenti.Takut akan sakit mendadak dan teruk.Anyway bes laman ni.Macam2 ada.Selamat berblogging.Wassalam.

SM79 said...

to norazam....
TQ juga jd followers sue... tu la dr dlu dia nk berenti smp dh sakit2 dada & sesak nafas br terpikir mcm2.... tp apa2 pun syukur la dia dh berhenti kan.... mmg yg tu yg sue nk pun...