Wednesday, January 19, 2011

my 14 mons boy

Terlewat lak nk publish entry ni.... on 16 Jan 2011, my lil dh genap usia 14 bulan... happy 14 mons bezday dear..... oooo sguh banyak akai la ini budak.... budak yg dah ada 11 batang gigi ini bnyk benor hobinya... hobi dia suka msuk & main area dapur... ini berdasarkan apa yg dicerita oleh maktok dia la... telur mmg favourite dia... bkan nk mkn.. dia nk baling... telur yg belum masak tu la... lepas baling dia kan kata... yeaaa.!!!! adoii garu pala maktok dia.... pas sari2 mest ad benda baru yg dia nk try.... lepas tu dia suka p main tong beras lak..... aduyaii..... tang mana lg tok dia nk letak tong tu kan.... pintu dapur tu mmg dia suka main dah... dia buka tutup.... smp nk lekang tombol....



La ni favourite dia msuk bilik ayaq.... ini paling merbahaya.... kan pa takut licin... terlentang ka apa ka jenuh.... timba2 berisi ayaq mmg x dak.... ok la x la risau sgt... tp tu la takut licinkan... la ni WAJIB kepada penghuni rumah itu tutup & selak kunci pintu bilik ayaq lepas guna.... haishhh ni semua gara2 si kecik ni la...


pastu la ni dia keciwi.. keciwi menggalas beg.... adik belum sekolah la.... dia tgk abg dia galas... dia pun nak juga... tp beg abg berat.. so dia tarik ja... hehehehe... kena buang buku2 abg br adik blh galas.... so mama pun buka la kotak2 lama brg2 abg dia kan.. jumpa la beg milo.. apa lg pulun la.... aduhhh...... pastu abah pun beli la beg BEN10 kt dia....

pasni x tau la apa lg akai yg dia nk buat plak.....


7 comments:

Diamilikku said...

hebat..gaya jalan macam org besaq nak pi sekolah..hahahahahhaha...happy 14 m.o dear...jadilah anak yang soleh yer

yang jauh di sana said...

hehehehehehe....cute sangat...macam baru balik dari skolah pon ya jgk gaya :)

yang jauh di sana said...

geram haih tngok gambar hat last tu...muncung mulut...nak apa tu??? :)

fham5579 said...

ya ampun tgk gaya pun tau dh very the noty syamil nih..geram aih...nk tgelak gaya x hengat galaih beg tu....mmg akai byk...mesti jadi kesayangan maktok no dh dia yg jaga dr kecik.....:)

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

satu lagi ayat hang kena letak "kalau pi mall mesti susah nak ligan"... biasa la wei budak nak membesaq..tgk pulak ada mentor dia, lagi la nak ngikut. sat ja besaq dah kan..x sedaq masa berjalan..tau2 kita sok2 tua camtu ja..

fham5579 said...

km rasa kami dh komen dh entry ni saipa xdk...
geram tgk dia dok galaih beg jalan dr blkg tu....mcm samseng kampung pisang lagaknya..ish budak ni geram betui.

SM79 said...

sone
tu la psai... tiru gaya abg la sgt..

eta
dia muncung mulut nk mkn pizza.. mkn ckp kuat.. mcm mama dia..

hanim
sguh notty ini budak.. tu la dia jd br bby.. cucu manja.. semua dia nk kawai dr abg..

eza
klu p mall aku x gaduh plak... dia dok lam troli brg dgn abg dia... x penatla aku nk shopping... diam plak bila org dok sorong depa...