Thursday, February 9, 2012

We Are Brothers

Pg td x brapa ada keja.. so terbuka la plak folder anakanda ku yg berdua ni.... tersenyum sorg2 tgk geladat pics dua beradik... mcm2 aksi & gaya yg depa pose.... perangai si Syamim dan si Syamil ni sebenaqnya mcm langit dengan bumi... totally berbeza... kdg2 pikiran jahat mai.. betoi ka anak aku nih??? akan kontra habisan2.... tp klu bab2 main, mandi mesti depa nk berdua..

Si abg ni sayang kt adik dia...kasih yg amat2... cuma dia x tunjuk.... dia jenis cool..... tp baru2 ni dia tgh bt homework.... tiba2 adik mai dgn pantas trus conteng dgn warna merah.. mak aih... adik ooi....... dia x buat adik dia... cuma dia tereyak ja la (nangis).... smbil kata

"awatla adik ni suka buat kt abg mcm ni???" bila adik dengaq & tgk abg dia tereyak.... dia dh gabra... mai gosok2 kepala abg... sambil kata

"mama... abg yak (tereyak)... abg... owi (sorry)"
dia gosok2 kepala abg smp abg habis tereyak.... pastu dia gelak..pastu dia kata

"yeah.......bih dah"

rupanya dia rasa lega la kot abg dh x tereyak lagi..... ishh very the notty la anak mama nih.. sian abg kena buli... kdg2 dia mai lompat atas abg.... duduk atas belakang... kesian la abg dh la kering.... dia plak membulat... adik... adik... kdg2 pikiaq nk bt gumana la kt budak ni sorg... aktif pelik sgt.... sungguh hyper.... lain sguh dr abg yg jenis cool, manja & dengaq kata... yg adik ni org tua-tua kata x mkn saman langsung.... sikit dia x hirau, takut dekat sapa2 pun....

Tapi saya pikiaq tu semua lumrah, tera nk matured... so kena sabaq ja la.... org kata budak aktif ni cerdik..... betoi ka dak wallahualam.... tp pikiaq2 balik si abg ni klu nk cerita kt dia kena terang smp dia paham.... x blh nk kona2 kena cerita direct kt dia... si adik ni suruh apa ka cergas ja cepat & pantas.... & cepat paham.... si abg x blh lansung nk marah2 dia.. dia cepat sentap... dia ni jenis kena habaq secara phyco ja....

Apa2 pun saya & suami bersyukur sgt2 dikurniakan cahayamata sbg pengubat rindu gelak tawa, nk hilang stress & mcm2 lagi... sapa2 pun akan tetap sayangkan anak mereka kan.. saya tak blh nk bayangkan mcm mana org yang sanggup buang anak depa... ishhh sguh kejam.... perangai buruk dr binatang... nauzubillah.............

Apa2 pun layan jer la gmbaq depa dua beradik ni...... tak bnyk mana pun 3 keping ja..


Gambar Nov 2011 (Syamil 2 tahun) di Bukit Wang, Wang Tepus, Jitra


Gambar Nov 2011 (Syamil 1 tahun) di Taman Rimba, Alor Setar


Gambar Nov 2009 (Syamil 1 hari) di Hosptal Sultanah Bahiyah, Alor Setar

4 comments:

Siti Hajar said...

tu lah kak sue, setiap anak berbeza sikap dan tingkah laku....hehehe siti pun mcm tu gak la....berbeza kakak ngn adik.tp apa2 pun depa lah penawar di dalam kehidupan kita kn....

fham5579 said...

suka gambaq nov 2010 tu...ceria!!!!

SM79 said...

siti :
tu la kan anak2 ni penawar hidup kita...... best2 & bersyukur.. .siti tau dak ksue preggy ni...???

SM79 said...

hanim :
hehehe gmbaq 1st sejak mr muim beli dslr.... so ciwi la skit...