Sunday, September 27, 2009

1 Syawal 1430H

Sedar tak sedar seluruh umat Islam telah menyambut Hari Raya Aidilfitri dengan gilang gemilang mengikut cara & suasana masing2.... tidak terlepas dgn kami sekeluarga... tahun ni km beraya di Kuala Kedah.. dgn tema coklat.. selepas solat Hari Raya, kami sekelurga bermaafan bersama keluarga, selepas tu kami sempat berposing2 sebelum keluar beraya... almaklumlah... muka masing2 fresh ja time ni.... :) Lepas bergambar, baru la kami berkunjung ke pusaya arwah nek, tok, wan & saudara-mara yang telah pergi meninggalkan kami... kebetulan pusara semuanya dekat-dekat saja...

Lepas tu baru la kami sekelurga atur rumah tuk beraya... sllunya mcm tu la.. hari 1 rumah mak akan tutup la.. sbb kami pergi bertandang rumah sedara dlu... beraya sampai tak ingat... pukul 3.30 ptg baru ke rumah mertua plak do Alor Setar.. kt sana x der amik2 gambaq... leceh arr skit... mak ayah mertua x suka amik gambaq... adik beradik abah pun sllu lupa bab2 tu.. so x dak la kenangan... :(

Ok ni baru 1 Syawal... nnti kita sambung lg.... bye..........

5 comments:

SYAbAR said...

1 Syawal rmh famili akak on sampai mlm sbb ramai sedara-mara yg berkunjung. 2 Syawal baru tutup kedai sbb kami sekeluarga pi ASetar pula utk ziarah tok dan akak balik rmh mertua.

Seronok kan Su, setaip kali lebaran, walaupun penat, tp puas dapat tatap wajah sedara-mara yg dah lama tak bersua muka.

azizi said...

yer la kan..raya tahun ni..best sangat...lagi pun dah nak tambah ahli lagi..
raya haji nanti kita p la raya puas2 ...dengan org baru pula...
eeeeeee..tak sabar rasa nak main dengan anak..heheheeeee..
apa pun selamat hari raya maaf zahir batin..
semoga persahabatan kita di sambung hingga anak cucu..amin..

Mrs SM said...

to kak syabar
ya la... seronok sgt.. jumpa sanak saudara.. berkumpul ramai2.. borak2 smp x ingat.. mcm mak sue anak sulong.. adik2 dia kompom la berkumpul rumah kami.. rumah tok ngan wan sunyi ja.. x dak sapa dh..

to azizi
ya betoi.. raya haji ni kita dh nak tmbah ahli baru kan.. tp still dlm pantang kot.. x pa janji blh pose dgn anak...semoga ikatan persahabatan ini kekal smp hjg nyawa...

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Sonok kan RAYA sbb leh beramah mesra ngan semua famili, hari lain masing2 sibok....

Selamat Hari Raya Mrs SM!!

p/s: jaga BABY elok2 ye.....

Mrs SM said...

to mama...
TQ mama... selamat hari raya juga tuk mama sefamili....